Met Super Buddy Cykelhjelm

Denne artikel skulle oprindeligt have forklaret noget omkring den helt specifikke og meget testvindende cykelhjelm MET Super Buddy, men har udviklet sig til at blive en længere forklaring. Derfor får du lige en lille oversigt her, så du kan springe til de punkter, som interesserer dig.

Find de bedste tilbud på cykelhjelme her >>>


MET Super Buddy Cykelhjelm

MET Super Buddy er en cykelhjelm, som bliver lavet til både børn og voksne. Mange kender dog kun MET Super Buddy som en cykelhjelm til børn, da det ofte er den lille børne- og baby cykelhjelm, der bliver omtalt i de forskellige test. Der er mange gange lavet test af cykelhjelme og det er sket mere end en gang at MET Super Buddy er løbet med sejren og det er bestemt heller ikke uden grund, at denne cykelhjelm til børn og voksne slår de andre sikkerhedsgodkendte cykelhjelme.
Der er rigtig mange faktorer der spille ind, når man skal lave en test af en cykelhjelm og i denne artikel kan du læse mere om de forskellige områder, som cykelhjelme bliver testet efter og hvorfor MET Super Buddy klarer sig så godt i disse test.

MET cykelhjelm baby.

Foruden at MET Super Buddy er en rigtig sikker cykelhjelm, så har den desuden den store fordel, at man kan få den i rigtig mange forskellige størrelser. Hvor mange andre producenter kun laver deres cykelhjelme til børn, juniorer og voksne, så bliver MET Super buddy lavet helt ned i størrelse 46 og derfor er det også en rigtig fin cykelhjelm til baby. De fleste baby kan først selv sidde i en cykelstol, når de er omkring 9 måneder gamle og derfor er en str 46 i cykelhjelm også ofte den størrelse som en baby kan passe, når de er klar til at komme med ud på cyklen. Så hvis du skal ud og købe en cykelhjelm så bør du klart overveje en MET Super Buddy 46.

MET Buddy og MET Super Buddy er det samme.

Mange tror at cykelhjelmen MET Super Buddy kun bliver lavet som børnecykelhjelm, men faktisk bliver denne justerbare cykelhjelm lavet i to forskellige størrelser. Børne cykelhjelmen ligger i størrelsen 46-53 cm og junior cykelhjelmen ligger i størrelsen 52-57 cm. Grunden til at mange tror, at hjelmen kun bliver lavet til små børn er, at når man ser modellen i størrelsen 52-57 år, så kaldes den ikke for en MET Super Buddy cykelhjelm mere – men i stedet bliver denne model kaldet for en MET Buddy cykelhjelm. Dette betyder ikke, at der er tale om to forskellige hjelme, det er nemlig fuldstændig den samme cykelhjelm. Desværre findes denne supersikre og meget eftertragtede cykelhjelm ikke til voksne. På trods af at mange voksne sagtens kunne presse deres hoved i en MET Super Buddy, så vil de færreste nok køre rundt med en cykelhjelm med så kraftige børnemotiver på, som der er på begge Super Buddy modellerne.

MET cykelhjelme til voksne.

Der er god masser af muligheder for at finde sig en god og sikker cykelhjelm i en af de andre modeller fra MET, hvis man er voksen. Generelt laver MET nogle rigtig sikre cykelhjelme og dette gælder ikke kun for Super Buddy modellen. Kunsten når man skal lave en cykelhjelm er at få lavet et godt mix mellem en hjelm som er både lækker og se på, behagelig at have på hovedet og som samtidig beskytte hovedet optimalt. Eftersom MET har vundet mange test med Super Buddy, så har de bevist, at de har denne evne og denne egenskab har de naturligvis ikke kun lagt i denne ene model.

Find de bedste tilbud på cykelhjelme her >>>

MET cykelhjelme på tilbud.

MET cykelhjelme laver både billig cykelhjelme og hjelme til priser i nærheden af 1500 kr. for en almindelig cykelhjelm. Grunden til at nogle modeller er så billige og andre koster meget mere ligger ikke i, at der er sparet på sikkerheden. Alle cykelhjelme er sikkerhedsgodkendte og lever 100 % op til sikkerheden på det område, hvor de er beregnet til brug. Læs mere om forskellen på sikkerheden i cykelhjelme her.
Hvis man blot bruger sin cykel til og fra arbejde og ikke kører som en halv professionel cykelrytter, så vil langt de fleste kunne klare sig med en billig cykelhjelm i prisklassen under 500 kr. Men selvom man ikke har brug for en dyr cykelhjelm til racercykel, så kan man godt have glæde af sådan en hjelm alligevel. En cykelhjelm til racercykel har nemlig foruden beskyttelsen mod roterende slag også nogle ventilerende og komfort egenskaber, som enhver cyklist vil værdsætte. Derfor bør man altid overveje, om man skal købe sig en billig cykelhjelm til sin hverdagscykel eller om man hellere skal købe en af de noget dyrere cykelhjelme. Hvis man gerne vil have en rigtig lækker cykelhjelm, så kan man med fordel kigge efter en online. Der findes mange forhandlere af cykelhjelme på nettet og hvis man ikke er ude i sidste øjeblik, så har man god mulighed for at finde nogle gode tilbud på cyklehjelme. Der er hele tiden udskiftning i varerne i forretningerne og når der skal nye varer ind, så skal der også ofte tages varer ud af sortimentet. Når dette sker, så kan man tit finde cykelhjelme på tilbud, hvor man kan spare rigtig mange penge.

Ventilationen i en cykelhjelm.

Ved at en cykelhjelm til racercykel ikke sidder helt tæt ind til hovedet, så giver dette producenterne muligheden for at skabe meget stor ventilation i cykelhjelmen. Om sommeren gør dette, at man ikke koger fuldstændig over indeni sin cykelhjelm, da den varme luft kan komme væk fra hovedet og at de brudte og skæve overflader på cykelhjelmen ikke kan varmes nær så meget op, som en enkelt og plan overflade kan. Ulempen ved denne form for ventilation er dog, at hvis man også bruge den samme cykelhjelm om vinteren, så suser al den kolde vind lige igennem cykelhjelmen og ind på ens hoved. Så om vinteren er man derfor nød til at beskytte sit hoved med en hjelmhue under cykelhjelmen eller simpelthen have to cykelhjelme. En sommer cykelhjelm og en vinter cykelhjelm.

Komforten i en cykelhjelm.

Komforten i en cykelhjelm set fra en billig cykelhjelm til børn og over i en cykelhjelm til racercykel er enorm. Børn sidder i gennemsnit på deres cykel i 10 – 30 minutter af gangen, hvorimod en landevejsrytter i gennemsnit sidder på deres cykel i 2-5 timer af gangen. Derfor er der også langt noget mere arbejde i at lave en komfortabel pasform og justering af en cykelhjelm til landevejscykling. I disse cykelhjelme ligger der ofte gelepuder, der via deres fleksibilitet tilpasser sig cykelrytterens hoved og skaber en behagelig kontakt med cykelhjelmen. Desuden vil man se, at hjelmen ofte har uendelige muligheder for at kunne tilpasses med forskellige justeringsmuligheder både vandret og lodret, så hjelmen kommer til at side så optimalt som muligt.

Sikkerhedsgodkendte MET Cykelhjelme.

Selvom alle cykelhjelme fra MET er sikkerhedsgodkendte, så er der alligevel forskel på, hvor stor beskyttelse der er i de forskellige hjelme. Med dette skal ikke forstås, at man skal købe den dyreste cykelhjelm for at opnå den bedste beskyttelse af sit hoved under cykling eller rettere ved uheld på cykel. Man skal vide, hvad man vil bruge sin cykelhjelm til, når man køber den, så man får en cykelhjelm, der lever op til sikkerheden på det område, hvor den bliver brugt.

Find de bedste tilbud på cykelhjelme her >>>

Forskellen på de forskellige typer cykelhjelme.

Sikkerhedsgodkendte cykelhjelme til børn skal slet ikke leve op til samme sikkerhedsstandard som en cykelhjelm til enkeltstart eller en cykelhjelm til en landevejsrytter. Når børn falder af cyklen eller kører ind i noget, så foregår det på en helt anden måde end hvis en landevejsrytter styrter med omkring 30- 50 km i timen. Hvor et barn sommetider bare vælter fra næsten stillestående, så foregår styrt hos cykelryttere med høje hastigheder og derfor skal hjelmen have nogle helt andre egenskaber. Hvor et barns beskyttelse kan nøjes med at være en skal af stødabsorberende materiale, så har en cykelhjelm til racercykler en helt anden opbygning. Da der oftest er tale om styrt med rigtig høj fart, så er det ikke nok, at man blot sikrer hovedet mod slag, man skal også beskytte hjernen mod den rotation, som opstår og som kan være yderst skadelig mod hjernen. For at beskytte hovedet mod roterende slag, laver man en cykelhjelm, som har mindst mulig kontakt med hovedet. Mange tror at den minimale kontakt til hovedet er lavet for at skabe mest mulig ventilation indeni cykelhjelmen, men det er ikke den primære grund. Selvfølgelig giver det bedre mulighed for at slippe af med varmen, men opbygningen er tiltænkt beskyttelse. Hvis cykelhjelmen rammer fx asfalten, så vil den minimale kontakt til hovedet være med til at beskytte mod det roterende slag, da det materiale som sidder ind mod hovedet og det materiale som danner skallen i cykelhjelmen kan bevæge sig uafhængigt af hinanden.

Nøgleord: , , .Bogmærk Permalink.

Lukket for kommentarer.